Voorwaarden

De ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen) is een brancheorganisatie waarbij reisagenten (reisbureaus) en reisorganisatoren (touroperators) zijn aangesloten. Aangesloten leden, waaronder Uniglobe Westland Business Travel, zijn herkenbaar aan het ANVR logo én dit certificaat en bieden jou als consument zekerheid, kwaliteit en garantie met onder andere de ANVR Reis- en Boekingsvoorwaarden, Stichting Calamiteitenfonds Reizen en de Geschillencommissie Reizen.

Uniglobe Westland Business Travel is reisagent en hanteert voor de bemiddeling bij zakenreizen de ANVR voorwaarden voor luchtvaartagenten en zakenreisbureaus. Bekijk hier de algemene voorwaarden van luchtvaartagenten en zakenreisbureaus (b2b).

ANVR Reisvoorwaarden
De reisvoorwaarden zijn standaardvoorwaarden, waaronder de ANVR-leden hun pakketreizen aan het publiek aanbieden. Ze maken deel uit van de reisovereenkomst en zijn daardoor mede bepalend voor de wederzijdse rechten en plichten van de reisorganisator en de reiziger. Alle reizen organiserende ANVR-leden zijn verplicht deze reisvoorwaarden te hanteren.

ANVR Boekingsvoorwaarden
De reisagent brengt een overeenkomst tot stand tussen jou en de door jou gekozen dienstverlener.

De reisagent is zelf geen partij bij de uiteindelijke overeenkomst. Deze kan bijvoorbeeld reserveringen maken voor losse vliegtickets, treinkaartjes, theatertickets en hotelkamers. Daarnaast kunnen door de reisagent verzekeringen voor je worden afgesloten. De reisagent is niet aansprakelijk voor de juiste uitvoering van de via deze organisatie gereserveerde diensten. Hierop zijn meestal de leveringsvoorwaarden van de betrokken dienstverlener, bijvoorbeeld de luchtvaartmaatschappij of hotelier, van toepassing. De reisagent is uiteraard wel verantwoordelijk voor een zorgvuldige uitvoering van de door deze organisatie zelf verleende diensten, zoals voor juiste advisering en een correcte afhandeling van de reservering.
Lees hier de ANVR boekingsvoorwaarden.  

IATA-resolutie 830d
Op 1 juni 2019 is de gewijzigde IATA-resolutie 830d ingegaan. Om passagiers van onregelmatige vluchtoperaties en verstoringen te kunnen adviseren, moeten aangesloten agenten en de betreffende airlines over voldoende contactgegevens beschikken om contact op te nemen met passagiers. De agent moet daarom namens de passagier contactgegevens verstrekken door in het Passenger Name Record (PNR) het mobiele telefoonnummer en e-mailadres in te voeren, met inachtneming van alle toepasselijke richtlijnen en voorschriften voor gegevensbescherming. Contactgegevens moeten in de PNR worden ingevoerd in overeenstemming met de resoluties betreffende reserveringsprocedures. Leden en betreffende airlines zullen deze contactgegevens uitsluitend gebruiken voor operationele meldingen, o.a. voor annulering van de vlucht en wijziging van het schema. De contactgegevens worden niet gebruikt voor verkoop- en marketingdoeleinden.

In het geval dat de passagier gebruik maakt van zijn/haar recht geen contactgegevens te verstrekken, is het aan de agent om aan te geven dat de passagier heeft geweigerd en de weigering in de PNR op te nemen om enige wettelijke aansprakelijkheid te beperken. In een dergelijk geval wordt de passagier geen informatie verstrekt met betrekking tot annulering van de vlucht of wijzigingen in het schema (inclusief vertraging bij vertrek).

Stichting Garantiefonds Reisgelden Zakelijk (SGRZ)
UNIGLOBE Westland Business Travel is aangesloten bij SGRZ. Binnen de grenzen van de SGRZ-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGRZ. De SGRZ-garantie houdt in dat de opdrachtgever ervan verzekerd is het vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. 

Alle informatie rondom SGRZ is hier te vinden.

Rustig op reis met SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden)
Uniglobe Westland is aangesloten bij SGR. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.

Bekijk alle informatie: Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)