Het hotel van de toekomst

September 03, 2018

Wat wensen hotelgasten nu eigenlijk tegenwoordig? Een schone ruimte in een fijne omgeving met een prijs die reëel is. En ook belangrijk, een moderne digitale aanwezigheid. Bekijk deze infographic voor een inzicht in ‘het hotel van de toekomst’.

Zo’n 70% van de hotelgasten baseert het doen van een boeking op de kwaliteit van de website of app van het hotel. Daarnaast vindt 76% het van belang dat er high-tech voorzieningen aanwezig zijn.

Bijna alle reizigers verwachten dat een hotel persoonlijke service en aanpasbare voorzieningen biedt met behulp van de mobiele telefoon. Daarover gesproken, een smartphone is vaak niet het enige wat men meeneemt. Er worden minimaal 2 apparaten meegenomen, wat naast de smartphone een laptop of een tablet zou kunnen zijn.

Zaken waar reizigers hun smartphone graag voor zouden willen gebruiken in het vervolg, zijn onder andere automatische check-ins, zodat de receptie omzeild kan worden, wat tijdbesparend werkt. Mobiele toegang tot de kamer is hierbij ideaal en ook het geven van fooien aan bijvoorbeeld de schoonmaakster zou wenselijk via de smartphone gedaan worden. Het bestellen van room service, een taxi en verschillende voorzieningen wordt idealiter met de mobiele telefoon gedaan en dit geldt ook voor het betalen van de hotelrekening.

Wist je dat..

..er een robot (Botlr) is die je spullen bij je hotelkamer komt brengen? Je kunt deze robot een fooi geven in de vorm van een tweet.

..sommige hotels je vooraf laten kiezen welke voorkeuren voor check-ins en kamertemperatuur hebben?

..RFID technologie het mogelijk zal maken te communiceren door middel van licht in de vloer? Je raakt dan nooit meer de weg kwijt in het donker.

..er smart mirrors bestaan die het laatste nieuws of het weer voor je afbeelden, gewoon terwijl jij je haar aan het doen bent?

..je in de toekomst waarschijnlijk chatbots en andere spraakgestuurde apparaten in je hotelkamer kunt gebruiken?

Afbeelding: Unsplash