Voorwaarden

De ANVR (Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen) is een brancheorganisatie waarbij reisagenten (reisbureaus) en reisorganisatoren (touroperators) zijn aangesloten. Aangesloten leden, waaronder Uniglobe Westland Travel, zijn herkenbaar aan het ANVR logo én dit certificaat

 

Uniglobe Westland Travel is reisagent en hanteert voor de bemiddeling bij reizen de ANVR Reizigersvoorwaarden. Deze voorwaarden bestaan uit de ANVR Boekingsvoorwaarden bij losse reisdiensten of  ANVR Reisvoorwaarden bij gecombineerde reisdiensten. Klik hier voor de volledige voorwaarden.

 

ANVR Boekingsvoorwaarden bij losse reisdiensten

De reisagent brengt een overeenkomst tot stand tussen jou en de door jou gekozen dienstverlener.

De reisagent is zelf geen partij bij de uiteindelijke overeenkomst. Deze kan bijvoorbeeld reserveringen maken voor losse vliegtickets, treinkaartjes, theatertickets en hotelkamers. Daarnaast kunnen door de reisagent verzekeringen voor je worden afgesloten. De reisagent is niet aansprakelijk voor de juiste uitvoering van de via deze organisatie gereserveerde diensten. Hierop zijn meestal de leveringsvoorwaarden van de betrokken dienstverlener, bijvoorbeeld de luchtvaartmaatschappij of hotelier, van toepassing. De reisagent is uiteraard wel verantwoordelijk voor een zorgvuldige uitvoering van de door deze organisatie zelf verleende diensten, zoals voor juiste advisering en een correcte afhandeling van de reservering.
Lees hier paragraaf 3 van de ANVR reizigersvoorwaarden; De ANVR boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten.

 

ANVR Reisvoorwaarden bij gecombineerde reisdiensten

Wanneer meerdere reisdiensten worden gecombineerd is in de meeste gevallen sprake van een gecombineerde reis.  De reisagent kan bijvoorbeeld een reservering maken voor een los vliegticket, aangevuld met een hotelovernachting of autohuur. De ANVR heeft hiervoor aparte reisvoorwaarden opgesteld. Lees hier paragraaf 1 van de ANVR reizigersvoorwaarden; ANVR-Reisvoorwaarden voor pakketreizen.

 

Stichting Garantiefonds Reisgelden Zakelijk (SGRZ) EUR 1,25 per boeking
UNIGLOBE Westland Travel is aangesloten bij SGRZ, een garantiefonds voor de zakelijke markt.  De SGRZ-garantie houdt in dat de opdrachtgever ervan verzekerd is het vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen m.u.v. alle reserveringen die vallen onder de ANVR Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten . Alle informatie rondom SGRZ is hier te vinden.

 

Stichting Garantiefonds Reisgelden Particulier (SGR) EUR 5,00 per persoon
UNIGLOBE Westland Travel is aangesloten bij SGR, een garantiefonds voor de particuliere markt.  De SGR-garantie houdt in dat de opdrachtgever ervan verzekerd is het vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen m.u.v. alle reserveringen die vallen onder de ANVR Boekingsvoorwaarden voor losse reisdiensten . Alle informatie rondom SGR is hier te vinden.

 

Calamiteitenfonds: EUR 2,50 per boeking

Het Calamiteitenfonds ontzorgt de reiziger door de extra kosten te betalen die ontstaan bij een mogelijke calamiteit op reis. Klik hier voor de volledige garantieregeling.

 

IATA-resolutie 830d
Op 1 juni 2019 is de gewijzigde IATA-resolutie 830d ingegaan. Om passagiers van onregelmatige vluchtoperaties en verstoringen te kunnen adviseren, moeten aangesloten agenten en de betreffende airlines over voldoende contactgegevens beschikken om contact op te nemen met passagiers. De agent moet daarom namens de passagier contactgegevens verstrekken door in het Passenger Name Record (PNR) het mobiele telefoonnummer en e-mailadres in te voeren, met inachtneming van alle toepasselijke richtlijnen en voorschriften voor gegevensbescherming. Contactgegevens moeten in de PNR worden ingevoerd in overeenstemming met de resoluties betreffende reserveringsprocedures. Leden en betreffende airlines zullen deze contactgegevens uitsluitend gebruiken voor operationele meldingen, o.a. voor annulering van de vlucht en wijziging van het schema. De contactgegevens worden niet gebruikt voor verkoop- en marketingdoeleinden.

In het geval dat de passagier gebruik maakt van zijn/haar recht geen contactgegevens te verstrekken, is het aan de agent om aan te geven dat de passagier heeft geweigerd en de weigering in de PNR op te nemen om enige wettelijke aansprakelijkheid te beperken. In een dergelijk geval wordt de passagier geen informatie verstrekt met betrekking tot annulering van de vlucht of wijzigingen in het schema (inclusief vertraging bij vertrek).