Hoe gaan we om met klachten?

July 11, 2018

Hoe gaan we met klachten om binnen Uniglobe?
Iedereen heeft er wel eens mee te maken: er ontstaat een probleem met een vlucht, een hotelboeking of autohuur. Mocht dit je overkomen, dan helpt Saskia je verder! Alle klachten worden bij Uniglobe Westland binnen 24 uur opgepakt en wij nemen voor jou contact op met de betreffende leverancier. In deze blog vertelt Saskia je meer over hoe zij hier mee omgaat.

Klachten worden altijd binnen 24 uur na het binnenkomen opgepakt. We zoeken hierbij contact met de betreffende leverancier. Dit kan een airline zijn, maar ook een autoverhuurder of hotel. Zaken met betrekking tot een airline komen het meeste voor, bijvoorbeeld om- of overboekingen.

Bij het in behandeling nemen van een klacht die betrekking heeft op overmacht van een airline, kan compensatie afgewezen worden. Dit komt bijvoorbeeld voor wanneer een toestel niet mag opstijgen vanwege orders van de verkeerstoren of noodweer.

Wanneer er sprake is van technische mankementen of een te laat inkomende vlucht, is dit wel te verhalen op de airline en heb je recht op een compensatie. Bij compensatie kun je meestal kiezen voor een geldbedrag of een voucher. Het voucherbedrag ligt vaak aanzienlijk hoger dan een geldbedrag, wat gunstig kan zijn als je vaak reist. Wij adviseren dan ook om hiervoor te kiezen, maar dat is helemaal aan jezelf.

Het kan even duren voor Uniglobe Westland terug kan komen op een klacht, vanwege het feit dat leveranciers 30 dagen de tijd hebben om een reactie te geven op de klacht. Afhankelijk van de reactiesnelheid van de leverancier wordt zo snel mogelijk contact opgenomen met de klant, waarna afhandeling volgt. We hopen altijd op geduld en begrip hiervoor vanuit de klant. Een klant kan altijd contact opnemen om een update te krijgen over de status van de klacht. Sinds dit jaar hebben wij een aparte afdeling voor klachten en vragen hieromtrent.

Een aantal tips van Saskia

-      Mocht je ooit te maken krijgen met een geannuleerde vlucht, contacteer ons dan eerst. De rij bij de luchthaven is vaak zo lang dat je het risico loopt je stoel mis te lopen. Wanneer je ons meteen belt, boeken wij een nieuwe vlucht en kun je dit meteen aangeven bij de balie, waar zij je ticket kunnen omzetten. Dit is efficiënter en het verzekert je van een goed alternatief!

-      Check altijd online in om overboeking te voorkomen. Wij doen dit niet uit onszelf, maar dit kunnen we wel voor je doen in ruil voor een fee.

Heb je vragen naar aanleiding van dit blog? Bel Saskia eens! Je kan Saskia bereiken via 0174 219 245 of stuur haar een mailtje op info@uniglobewestland.nl

Afbeelding: Unsplash